حالا بریم

بایگانی

دو کاروانسرای فرسفج و تاج آباد بازسازی خواهند شد

پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۱۷ ق.ظ

 

کاروانسرای فرسفج نیز بجا مانده از عهد صفوی است و در شهرستان تویسرکان واقع شده، این اثر در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۷۶ با شماره ۱۹۷۰در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

 

علی مالمیر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تخریب آثار تاریخی به عنوان یکی از مشکلات اساسی است که سال ها گریبانگیر آثار تاریخی شده بود که با راه اندازی و فعالیت صندوق احیا و حمایت از بخش خصوصی مرتفع شده است.
وی اضافه کرد: کاروانسراهای «فرسفج» و «تاج آباد» به صندوق احیا معرفی شده و در حال واگذاری به بخش خصوصی هستند.
مالمیر گفت: پیش از این «حمام حاجی» و «حمام قلعه» 2 اثر تاریخی همدان به بخش خصوصی واگذار و با تغییر کاربری به سفره خانه های سنتی، گردشگران و مسافران بسیاری را به خود جلب کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی حلقه وصل بین بخش خصوصی و سازمان میراث است و با آسان سازی و شتاب دهی به فرآیند باز زنده سازی و دمیدن روح زندگی در آثار تاریخی مرده، گام های جدی به سمت ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی کشور برمی دارد.
کاروانسرای تاج آباد مربوط به دوره صفوی و از کمیاب ترین کاروانسراهای مدور ایران است که در شهرستان بهار واقع شده، این اثر در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شماره ۱۸۷۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
کاروانسرای فرسفج نیز بجا مانده از عهد صفوی است و در شهرستان تویسرکان واقع شده، این اثر در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۷۶ با شماره ۱۹۷۰در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
کاروانسرای فرسفج محل استراحت مسافران و کاروان هایی بوده که به قصد تجارت، زیارت و سیاحت به غرب کشور و عتبات عالیات عراق سفر می کردند.
همدان یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی دارد.

  • majid majidi

ایرنا

بخش خصوصی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی