حالا بریم

بایگانی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

لرستان یازده محیط بان را استخدام می کند

سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۵:۴۰ ق.ظ

فتحی بیرانوند با اشاره به خطرها و آسیب هایی که از سوی متخلفان و افراد سودجو متوجه محیط بانان شده و مورد تیراندازی قرار می گیرند، تاکید کرد: استفاده ازاین جلیقه های ضد گلوله باعث حفاظت بیشتر از جان حافظان طبیعت در مقابل متخلفان خواهد شد.

 

 

به گزارش ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه اظهار داشت: اکنون ۱۰۵ محیط بان در راستای حفظ و حراست تنوع زیستی این استان مشغول خدمت هستند که نسبت به استاندارد و ظرفیت استان این تعداد بسیارمحدود است.

  • majid majidi

 

باقرقره گندمی یا کوکر گندمی، پرنده‌ای از راستهٔ باقرقره‌سانان است که در افغانستان، الجزایر، چاد، مصر، هند، ایران، عراق، کردستان، اسرائیل، اردن، لیبی، مالی، موریتانی، مراکش، نیجر، عمان، پاکستان، عربستان سعودی، سودان، تونس، امارات متحده عربی، صحرای غربی و یمن یافت می‌شود.

 

شاکر شمسی افزود:در بازرسی از یک منزل در دهستان چاهک شهرستان خاتم تعداد سه قطعه باقرقره گندمی کشف شد.

وی گفت:پس از تشکیل پرونده، متخلف جهت رسیدگی تحویل مقامات قضایی شد.
باقرقره گندمی یا کوکر گندمی، پرنده‌ای از راستهٔ باقرقره‌ سانان است که در افغانستان، الجزایر، چاد، مصر، هند، ایران، عراق، کردستان، اسرائیل، اردن، لیبی، مالی، موریتانی، مراکش، نیجر، عمان، پاکستان، عربستان سعودی، سودان، تونس، امارات متحده عربی، صحرای غربی و یمن یافت می‌شود.
  • majid majidi

گلیل و سرانی در ۶۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان قرار دارد. این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه درختان ارس و گوناگونی بسیار بالای پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص‌ترین «قوچ اوریال»، ۲۷ تیر سال ۱۳۵۰ منطقه حفاظت‌شده اعلام شد.

 

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: شمار محیط‌بانان گلیل و سرانی شهرستان شیروان با گستره ۱۸ هزار هکتاری این منطقه مرزی با کشور ترکمنستان همخوانی ندارد. به گزارش ایرنا، «سیداصغر مطهری» مجموع محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده گلیل و سرانی را ۶ نفر دانست و گفت: آنها به صورت نوبتی مشغول حفاظت از این منطقه هستند. وی با بیان این‌که ۷۰ درصد پست‌های سازمانی این اداره کل خالی است،

  • majid majidi